Vállalkozási szervezetek és stratégiák (BEVEZETÉS A SZERVEZET TIPOLÓGIÁBA - AZ ÁTALAKULÁS FOLYAMATA )

aula kiadó  | kemény kötés

Libri Antikvárium
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés Oldalszám: 442 oldal Sorozatcím: Kötetszám: Nyelv: Magyar Méret: 24 cm x 17 cm ISBN: 963-9078-98-0 Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. FÜLSZÖVEG A vállalkozások dzsungelében nem könnyű eligazodni. Ragadozó és sérülékeny vállalkozások éppúgy vannak, mint kis- és nagyvállalkozók. A túlélésért küzdenek mindahányan, de nem egyforma eszközökkel. Könyvem áttekintést nyújt a kis- és nagyvállalkozások működéséről. Szeretnék mindazoknak tájékozódási pontokkal szolgálni, akik o vállalkoznak, vagy vállalkoznának, és ebből a könyvből is szeretnének tájékozódni, hogy mit tegyenek induló vagy már működő vállalkozásuk sikeréért; o vállalkozások finanszírozásával foglalkoznak és szeretnének betekintést szerezni ügyfeleik világába; végül, de nem utolsó sorban o egyetemi és főiskolai hallgatóként most ismerkednek a szervezetek világával, abban a reményben, hogy ebből a könyvből megtudják, milyen szervezetekben találhatnak egyéniségüknek, ambíciójuknak megfelelő teret. TARTALOM BEVEZETÉS 21 KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS 24 1. FEJEZET. SZERVEZETTÍPUSOK, TÚLÉLÉSI STRATÉGIÁK 27 BEVEZETÉS A SZERVEZET TIPOLÓGIÁBA 27 AZ ELŐZMÉNYEK 30 A NÉGY ALAPKATEGÓRIA 32 A hangyák 32 Leks Kft 33 Manna Bt 34 A gazellák 35 Graphisoft 36 Multiform 37 A dinoszauruszok 39 Taurus 42 Dunaferr 42 A tigrisek 44 Unilever Magyarország Kft 45 Zwack Unicum 46 STRUKTURÁLIS JELLEMZŐK, STRATÉGIÁK, KIHÍVÁSOK 47 Strukturális jellemzők 47 Tipikus stratégiák 50 Titanic, a tervező üzleti viselkedési mód 51 ,,Viking", az alkalmazkodó üzleti viselkedési mód 52 Santa Maria, a vállalkozói üzleti viselkedési mód 53 Túlélési stratégiák 55 Kihívások 56 A környezet kihívásai 57 A működés kihívásai 58 A működtetés kihívásai 59 A korszerűsítés kihívásai 60 Az együttműködés és verseny kihívásai 60 A hangyák kihívásai 62 A gazellák kihívásai 63 A dinoszauruszok kihívásai 63 A tigrisek kihívásai 63 2. FEJEZET. HANGYÁK: A (KIS)VÁLLALKOZÁS. A VÁLLALKOZÁS FOLYAMATA 65 A VÁLLALKOZÁS ÉS A VÁLLALKOZÓ 65 A vállalkozás 65 A vállalkozó 69 Kaparó Ferenc és vállalkozása (esetpélda) 71 Az előzmények 71 Az indulás 71 Tervezés 72 A jövő 73 A vállalkozó és vállalkozás 74 A VÁLLALKOZÁS FOLYAMATA 75 Az üzleti lehetőség azonosítása 75 A piacképesség értékelése 77 A versenyképesség értékelése 78 A működőképesség elemzése 81 Az üzletképesség elemzése 81 Az üzleti vállalkozás megfogalmazása 82 A célok megfogalmazása (mit?) 83 A személyek kiválasztása (kikkel?) 84 A stratégia meghatározása (hogyan?) 85 Üzleti terv készítése 86 Az üzleti terv tartalma 87 Az erőforrások előteremtése, mozgósítása 89 Erőforrás szükségletek 89 A vállalkozás finanszírozása 90 A vállalkozás indítása 93 A szervezet megalapítása 93 A vállalkozás működtetése 96 Működés a békés időszakban 96 Harc a túlélésért 96 Bővítés, fejlesztés 98 Betakarítás 99 Csőd, felszámolás 99 Siker, cégeladás 100 A cégeladás indokai 100 A cégeladás formái 101 3. FEJEZET GAZELLÁK. A FEJLŐDÉS 103 A GAZELLÁK KIALAKULÁSA 103 Pharmavit a stratégiai ,,Plusssz" (esetpélda) 104 A NÖVEKEDÉS JELLEMZŐI 108 A NÖVEKEDÉS TIPIKUS PROBLÉMÁI 112 VEZETÉS 114 A MENEDZSMENT FUNKCIÓK 118 Tervezés 118 A terv tartalma 119 A tervezés folyamata 122 A helyzet elemzése 124 A jövőkép meghatározása 126 A célok kijelölése 127 A jövőkép és a jelenlegi helyzet összevetése 127 A stratégiák tervezése 128 Részstratégiák készítése 129 Akcióterv és költségvetés készítés 129 A stratégia kommunikálása 130 A stratégiai változások megvalósítása 130 A tervezés időzítése 131 Szervezés 131 A koordináció 132 A szervezeti struktúra kialakítása 133 Funkcionális szervezet 133 A divizionális szervezet 134 A mátrix szervezet 135 A stratégiai üzleti egység 136 Kreatív szervezeti formák 136 Controlling 137 Előzetes controlling 137 Jelen idejű kontroll 138 A visszacsatoló kontroll 139 AZ ÜZLETIRÁNYITÁSI FUNKCIÓK 139 Stratégiai vezetés 139 Marketing 141 Eladás 143 Pénzügy 146 A szükséges pénzmennyiség meghatározása 147 A rendelkezésre álló források számbavétele 148 A megfelelő pénzforrás kiválasztása 152 Emberi erőforrás menedzsment 153 Operatív irányítás 154 Beszerzés 154 Kutatás és fejlesztés 155 Információs menedzsment 156 Minőségirányítás 156 ÖSSZEFOGLALÓ 160 4. FEJEZET. A DINOSZAURUSZOK. ÁTALAKULÁS A TÚLÉLÉSÉRT 161 AZ ÁTALAKULÁS FOGALMI KERETE 162 AZ ÁTALAKULÁS FOLYAMATA (AZ ÚT) 166 A Centrum Áruházak Rt. átalakulása (esetpélda) 166 Megőrizni a vevőkört, és megszerezni a tulajdont 167 Megőrizni a versenyképességet, és megtartani a tulajdont 168 Megújítani a vevőkört, megtartani a tulajdont, és finanszírozhatóvá tenni a fejlődést 169 A tulajdonos váltás 171 A Kereskedelmi és Hitelbank átalakulása (esetpélda) 171 A magabiztos bank 171 A bizonyítani akaró bank 172 Az új tulajdonost kereső és találó bank 173 A Taurus Csoport átalakulása (esetpélda) 173 Harc a túlélésért, a válság kezelése 173 A konjunktúra kihasználása, az új alapok lerakása 175 Az integráció előkészítése 176 AZ ÁTALAKULÁS TERÜLETEI ÉS TARTALMA (MERRE VAN AZ ELŐRE?) 176 A piaci magatartás megváltozása 177 A pénzügyi felfogás és gyakorlat megváltozása 179 A szervezeti struktúra megváltozása 182 A szervezeti kultúra megváltozása 184 Az új tulajdonosi struktúra kialakulása 184 Az önállóság 186 ÖSSZEFOGLALÁS 188 5. FEJEZET. TIGRISEK. A VÁLLALKOZÓ NAGYVÁLLALAT 191 A MULTINACIONÁLIS CÉGEK TERJESZKEDÉSI STRATÉGIÁJA 191 A MAGYAR GAZDASÁG VONZEREJE A MULTINACIONÁLIS CÉGEK SZÁMÁRA 195 A MULTINACIONÁLIS CÉGEK GLOBÁLIS STRATÉGIÁJA MAGYARORSZÁGON 198 A General Electric és a GE Capital térhódítása Magyarországon (esetpélda) 198 Versenystratégiák 202 Marketing stratégiák 203 Irányítási stratégiák 203 Működési stratégiák 204 Kultúraillesztési stratégiák 205 A VÁLLALKOZÓ NAGYVÁLLALAT 209 A vállalkozó magatartás 209 A proaktív viselkedés 212 Az irányított fókusz stratégia 213 A szolgáltató szemlélet 213 Tanuló szervezet 215 ÖSSZEFOGLALÁS 219 6. FEJEZET. ESETTANULMÁNYOK: VÁLLALKOZÁSOK A GYAKORLATBAN 221 AZ ESETTANULMÁNY MÓDSZER 221 Az esettanulmányok fajtái 221 Az esettanulmányok feldolgozása 224 GRAPHISOFT (A): EGY MAGYAR SZOFTVER CÉG BEJUTÁSA AZ USA PIACRA 227 A VÁLLALKOZÁS TÖRTÉNETE 227 Belépés a nyugat-európai piacra 229 Belépés az USA piacra 232 A termékek 235 A GRAPHISOFT USA HELYZETE 237 Pozitív sajátosságok 239 Negatív sajátosságok 239 Az amerikai piac mérete 240 Macintosh CAD piac 241 Trendek 242 AZ ARCHICAD PIACI HELYZETE 243 Piaci helyzet Európában 243 Piaci helyzet Amerikában 244 AutoCAD 244 MacArchitron 245 A GRAPHISOFT USA CÉLJAI A KÖVETKEZŐ HÁROM ÉVBEN 246 Gazdaságossági számítások 247 Pénzügyi helyzet 248 A személyek 249 A JÖVŐ 252 Kérdések 252 GRAPHISOFT (B): A TÖRTÉNET FOLYTATÁSA 253 A GRAPHISOFT KÜLDETÉSE ÉS A GRAPHISOFT SZEREPE AZ EGYESÜLT ÁLLAMOKBAN 254 GRAPHISOFT USA - 1990 KÖZEPÉTŐL 1992-IG 255 GRAPHISOFT (C): A KÖVETKEZŐ MÉRFÖLDKŐ - LÉPÉS A MULTIPLATFORM FELÉ 259 DÖNTÉS ELŐTT 259 A VILÁGPIACI VERSENYSZFÉRA LEGUTÓBBI VÁLTOZÁSAI 261 A Graphisoft világcég 261 A MAGYAR VÁLLALATOK 264 GRAPHISOFT SZOFTVERFEJLESZTŐ KFT 266 MERRE TOVÁBB? 267 Kérdések 269 LAKATOS GÉZA ÉS A VIZUÁL 281 A VIZUÁL GMK. ÉS A MAGYARORSZÁGI FLIPCHART PIAC MEGSZÜLETÉSE 281 A CSALÁDI VÁLLALKOZÁS: 1984-1989 283 A VIZUÁL KFT.: 1989-1993 283 A CSALÁDI KÖZREMŰKÖDÉS MEGGYENGÜLÉSE: 1989-1994 285 A GYÁRTÓTÓL A KERESKEDŐ CÉGIG 286 LAKATOS GÉZA, 1996 289 VIZUÁL KFT., 1996 290 LÓHÁTON 290 Kérdések 291 GEOMETRIA RENDSZERHÁZ. A STRATÉGIAI TERV 297 A KIHÍVÁS 297 TÉRINFORMATIKAI RENDSZEREK IPARÁGA 299 Háttér és technológia 299 Piaci méret 300 VERSENYKÖRNYEZET 302 TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉS 303 A vezetők 304 Termékek és szolgáltatások 305 Térképadat-átalakítás 305 Szoftver-fejlesztés 305 Marketing 306 Export marketing 306 Értékesítési stratégia 307 Pénzügyi helyzet 307 A DÖNTÉSI HELYZET 308 Kérdések 311 MULTIFORM 321 A VÁLLALAT TÖRTÉNETE 322 PÉNZÜGYI ÁTVILÁGÍTÁS 324 Készletek 325 Cégérték 325 Ingatlan 326 FORRÁSSZERZÉSI PRÓBÁLKOZÁSOK 326 Bankok 326 Magánbefektetők 326 Szállítók 327 Factoring 327 PIACOK, VERSENYHELYZET ÉS ELŐREJELZÉSEK 327 Fővállalkozás 327 Hegesztőipari cikkek kereskedelme 329 Hegesztőhuzal 329 Hegesztőgépek Munkavédelmi eszközök, berendezések 333 Ipari anyagok 334 ÖSSZEFOGLALÁS 335 Kérdések 335 A CHEMIPLAST RT. TŐKEEMELÉSE 339 A SPEKTRUM RT. IGAZGATÓSÁGI ÜLÉSE 341 A SPEKTRUM KERESKEDELMI RT. IGAZGATÓSÁGA ÉS FELÜGYELŐ BIZOTTSÁGA 341 A JEGYZŐKÖNYV 342 Kérdések 349 A TAURUS GUMIGYÁR: PRIVATIZÁCIÓ VAGY REORGANIZÁCIÓ? 351 Az úton 351 A Taurus gumigyár 353 A döntési konferencia 356 Kérdések 361 FÉG KONVEKTORGYÁRTÓ RT.: EGY LEÁLDOZÓFÉLBEN LÉVŐ CÉG ÚJJÁSZÜLETÉSE 369 Vér Iván üzleti pályafutása és a cég privatizálása 370 A vállalati háttér 373 A termékek 374 A termelési folyamat 376 Termelésirányítás 379 A cég piacai és az értékesítés rendszere 382 Kutatás és fejlesztés 386 Minőségszabályozás 389 Dr. Vér Iván stratégiai dilemmája 390 GENERAL ELECTRIC TUNGSRAM: EGY NAGY LÉPÉS A KAPITALIZMUSBA AMERIKAI SZEMMEL 397 Bevezetés 397 Háttér 397 A Tungsram története 399 A Tungsram az átmenetben 400 Kultúrák házassága 403 Vállalati koncepció 407 Vállalati stratégia 408 A GE útja 408 GE/Tungsram: kultúrák keresztezése 415 Összefoglalás és kérdések 423 IRODALOM 425 TÁRGYMUTATÓ 433
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó aula kiadó
Súly500 gr
ISBN2399980928687
ÁrukódSL#2110896197
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 990 Ft

A termék megvásárlásával

399 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Stephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemértStephanie Garber: Egy átok az igaz szerelemért