Susan M. Weinschenk

100 dolog amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről

kiskapu kiadó  | 2011  | MAGYAR nyelvű  | PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT  |  242 oldal

"Azért tervezünk, hogy valamilyen választ csiholjunk ki a felhasználókból. Azt szeretnénk, hogy vásároljanak, többet olvassanak, vagy megtegyenek valami mást. Ha a tervezés során nem vagyunk tisztában azzal, mit miért tesznek az emberek, az olyan, mintha térkép nélkül indulnánk egy város felfedezésére. Ebben a könyvben a tudományos és kutatási eredményeket gyakorlati példákkal ötvöztem, hogy megalkossak egy minden tervező számára nélkülözhetetlen útmutatót. A segítségével képes leszel könnyen használható és vonzó honlapot, alkalmazást vagy más terméket tervezni, amely megfelelően illeszkedik ahhoz, ahogyan a felhasználók gondolkodnak, dolgoznak és játszanak." -(Dr. Susan Weinschenk). Tanuld meg a világhírű szakértő könyvéből, hogyan teheted hatékonyabbá és egyszerűbben használhatóvá az általad tervezett termékeket! Tudd meg: egy oldalon vagy képernyőn mi kelti fel és mi köti le a felhasználók figyelmét; mi segít abban, hogy jobban emlékezzünk; a központi vagy a perifériális látás a fontosabb; hogyan tudod előrejelezni a felhasználók által elkövetett hibákat; mekkora lehet az ismerősi körünk létszáma; hogyan motiválhatod az embereket, hogy továbblépjenek egy folyamatban; milyen sorhosszúságot érdemes használnod; egyes betűtípusok valóban jobbak, mint mások?
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Utolsó ismert ár:
2 223 Ft

A termék megvásárlásával

222 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

15 000 Ft felett ingyenes

Kiadó kiskapu kiadó
Kiadás éve2011
NyelvMAGYAR
Oldalak száma:242
BorítóPUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly430 gr
IllusztrációSZÍNES ÁBRÁKKAL
FordítóLazányi Krisztina
ISBN9780321767530
Árukód2224067 / 1079953

Vásárlói értékelések, vélemények

Csejtei Dávid
2013. 06. 03.

Ahhoz, hogy jó tervezők legyünk a tervezési terület mellett fontos, hogy megismerkedjünk egyéb, a tervezéshez kapcsolódó területekkel, mint például a pszichológiával. A 100 dolog amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről című könyv ebben lehet a segítségünkre. Természetesen nem egy nehéz nyelvezetű szakkönyv pszichológusoknak, hanem egy színes, nagyszerűen szerkesztett kiadvány a laikusoknak. Fontos, tudnunk, hogy a célközönségünk miként reagál az általunk készített oldalra vagy programra, hiszen a célunk az, hogy minél többen megértsék és használják az programunkat, eszközünket, oldalunkat. A könyv segítségével betekintést nyerhetünk a majdani felhasználóink gondolkodásába, megérhetjük, hogy bizonyos dolgokat miért tesznek úgy ahogy. Dr. Susan Weinschenk pszichológusnak 30 éves tapasztalata van a viselkedés pszichológiában. Számos könyvet jegyez e területen, mint a Neuro Web Design: What makes them click? és a 100 Things Every Presenter Needs To Know About People. Magyarra eddig csak az általunk tárgyalt alkotását fordították le. A könyv kimondottan jó vétel lehet a weboldal készítőknek vagy a felhasználói felület tervezőknek, mivel számos példa ezen a két területen keresztül kerül bemutatásra. Ahogy a címből kiderül, a könyv 100 különböző, kutatásokkal alátámasztott, felhasználókhoz köthető tényre oszlik. A látástól, az olvasáson át a motivációig számtalan témát tárgyal a mű. Az alap információkat számos érdekes tény egészíti ki. Továbbá mind a 100 pont után a Jó tudni részben újabb rövid tanácsokat kapunk. Vegyünk egy példát a könyvből. A 13-as pont szerint tévhit, hogy a nagybetűket alapvetően nehezebb olvasni. Valószínűleg nagyon sokan találkoztunk már ezzel a teóriával. Lényege, hogy ha a szavakat csupa nagy betűvel írjunk le, akkor a befoglaló keret minden esetben különböző méretű négyszög lesz, azonban ha kisbetűvel írjuk, változó alakzatokat kapunk, amiket az agyunk könnyebben azonosít. Az elmélet megalkotója James Cattel nevű pszicholingvista volt 1886-ban, azonban bizonyítékot nem tudott felmutatni. Viszont az 1980-as években Kenneth Paap és Keith Reyner bebizonyította, hogy olvasás közben a betűket ismerjük fel, majd ezt követően a betűkből rakjuk össze a szavakat. Vagyis a teória nem teljesen helytálló. De valóban könnyebb olvasni a kisbetűs szavakat, mint a nagybetűseket? A válasz igen, mivel az eddigi életünk során ezt szoktuk meg, ha elkezdenénk gyakorolni a csupa nagybetűs olvasást előbb utóbb ugyan úgy menne, mint most a kisbetűs.


Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Utolsó ismert ár:
2 223 Ft

A termék megvásárlásával

222 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

15 000 Ft felett ingyenes

Annie Jacobsen: AtomháborúAnnie Jacobsen: Atomháború