Fontos lenne, hogy a könyvben leírt elvek minél szélesebb körben ismertté válnának és hatnának a vállalatok vezetésében és gyakorlatában. Ugyanis a lean rendszerek nem csak a mikrogazdasági folyamatok gazdaságosságát és hatékonyságát javítják, széleskörű elterjedésük a tágabb társadalmi és természeti környezet szempontjából is reményt keltő. Ha én egy felzárkózásra kényszerülő ország lennék (mint pl. M.o.), akkor kívülről főleg lean szervezetben működő cégeket fogadnék be. - A lean rendszer lényege, hogy közel legyen a vevőkhöz (a termékét nem kell importálni), és közel legyen a beszállítókhoz (ezért fontos neki a hazai beszállítói kör léte vagy létrehozása). A lean rendszerek stabilitását és eredményét növeli, ha a beszállítóik is ugyanolyan rendszerben működnek, ezért a lean szervezet a saját érdekében mintegy rákényszerül a beszállítói fejlesztésére: azok lean szervezetté átalakítására.
Könyvek
KategóriákE-könyvek
KategóriákAntikvár
Kategóriák- ElőrendelhetőKategóriák
Sikerlista
KategóriákÚjdonságok
Kategóriák- Belépés/regisztráció
Törzsvásárlói pontegyenleg:
Törzsvásárló kártyám
Kedvezmény mértéke:
Törzsvásárló kártyám
Legyen ön is Libri
Törzsvásárlói kártya igénylés vagy meglévő kártya fiókhoz rögzítése
Törzsvásárló!
- Kilépés
2011. 03. 27.
A könyv nem a lean módszertani leírása. Noha ismerteti a lean alapelveket (mi az érték és mi a veszteség (=muda japánul), mi az értékfolyamat, hogyan kell áramlást szervezni, mi az a húzóelv és hogyan tudunk a végtelenségig tartó tökéletesítés ciklusáig eljutni), mégis inkább esetleírások, sikerek és kudarcok tanulságos és hasznos gyűjteménye. Fontos tisztázni, hogy elsősorban nagyvállalati módszerről van szó (a legkisebb cég, amelyről a könyv beszámol is 300 főt foglalkoztat), de az erősebb, nagyobb hazai középvállalatok vezetői is sokat tanulhatnak belőle. Elsősorban azt, hogyan ne váljanak nagyvállalattá. Az ismertetett elveket meg a legkisebb mikróvállalkozás is sikerrel alkalmazhatja és vethet véget a parttalan belső vitáknak arról, hogy mit és hogyan is kellene csinálni. A lean részben vezetési, részben szervezési módszer. Japánok találták ki, ám más kulturális közegben is egész jól alkalmazható; a könyv éppen ezt mutatja be amerikai és nyugat-európai példákkal. Bizonyos tekintetben a magyar társadalom közelebb áll a távol-keletiekhez, mint a nyugatihoz, ezért nálunk még könnyebben lehet a módszert adaptálni - mint azt a lean-nel foglalkozó szakemberek hazai sikere mutatja (én nem tartozom közéjük, csak az elveket igyekszem felhasználni a középvállalatokra kidolgozott vállalatfejlesztési rendszeremben). Polló László