Könyvek
KategóriákE-könyvek
KategóriákAntikvár
KategóriákAkciók
Aktuális akcióink- ElőrendelhetőKategóriák
Sikerlista
KategóriákÚjdonságok
Kategóriák- Belépés/regisztráció
Törzsvásárlói pontegyenleg:
Törzsvásárló kártyám
Kedvezmény mértéke:
Törzsvásárló kártyám
Legyen ön is Libri
Törzsvásárlói kártya igénylés vagy meglévő kártya fiókhoz rögzítése
Törzsvásárló!
- Kilépés
- KönyvekKategóriák
- E-könyvekKategóriák
- HangoskönyvekKategóriák
- AntikvárKategóriák
- Zene, film, ajándék
- AkciókAktuális akcióink
- ElőrendelhetőKategóriák
- SikerlistaKategóriák szerint
- ÚjdonságokKategóriák
- Információk
Michael Levitin, Times Literary Supplement In his rollicking novel The Last Window-Giraffe, Péter Zilahy has revisited the prouder chapters in the history of the Balkans. Blending history and reportage, linguistics and politics, family memoir and Balkan myth, Zilahy delivers a generational confession which suggest the fragmented destiny of a post-Soviet Europe. Zilahys jokes take the form of political one-liners Belgraders count riot cops instead of sheep to get off to sleep; If the US is a human melting pot, then Eastern Europe is a scrap yard as he takes us through the narrators childhood. The books rambling passages on freedom and sex are also politically aligned: My bumpy road to sexual maturity was paved with the death of Communist dictators. Zilahys story his generations story and the story of Soviet-trampled Eastern Europe comes down to choices, the narrator declares in the closing pages, even when there is nothing to choose from.