A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
akadémiai kiadó
| 2009
| cérnafűzött, keménytáblás
|
386 oldal
A könyv kiváló betekintést ad a kormányzati, közösségi kapcsolatok világába, megismertetve elsősorban a lobbizás gyakorlatát. Részletesen tájékozódhatunk belőle az Egyesült Királyság és más országok törvényhozó testületeiről, az érdekérvényesítés formáiról, módszereiről és az érintettek bevonásának technikáiról. Magyarországon a lobbitevékenységből a felsővezetők kiszorítják a kommunikációs vezetőket, a magyar cégek nem élnek a modern kommunikációs technikák nyújtotta lehetőségekkel. Ritkán alkalmazzák a szakmai előterjesztések, beadványok, elemzések készítésén alapuló kormányzati kapcsolati módszereket, nem keresik a szakmai érvekre alapozó párbeszédet a kormányzattal. A könyv esettanulmányai mintaként szolgálnak minderre.
Göllner András, a montreali Concordia Egyetem professzor emeritusa, a Hill Knowlton magyarországi irodájának stratégiai kommunikációs tanácsadója
Örömmel fogadjuk az ilyen szakkönyvet, amely hozzájárul fogalmaink tisztázásához, és arra ösztönöz bennünket, hogy tudományos alapossággal nézzünk szembe a lobbizás hazai gyakorlatával. De nem téveszthetjük szem elől azt sem, hogy az érdekérvényesítés kultúrafüggő.
Vass László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola rektora, az Első Magyar Lobbi Szövetség elnöke
Sandra Oliver
PUBLIC RELATIONS stratégia
40 évvel az első public relations szakkönyv megjelenése után végre kezünkbe vehetjük az első magyar nyelven megjelenő, külföldi szerző tollából származó szakkönyvet. Sandra Oliver könyve nemcsak a brit szakmai körökben, hanem számos nyugateurópai országban is pozitív fogadtatásra talált. A könyv az angolszász felsőoktatás egyik alapműve, angol nyelvű változatát a mesterképzésben részt vevő hallgatóim már évek óta használják. A szakkönyv betekintést nyújt az angolszász public relations világába, ahol a PR a menedzsment által elismert stratégiai funkció, nem pedig taktikai, mint Magyarországon még sok esetben. A mű az első a hazai szakirodalomban, amely stratégiai szintre emeli a public relations gyakorlatát, egyúttal nagy hangsúlyt fektetve az etikus PR-magatartásra is. A logikus felépítésű és számos példával illusztrált könyv nemcsak az egyetemi és főiskolai hallgatóknak nyújt újfajta szemléletmódot, de a cégvezetőknek és a PR-szakembereknek is sok tanulsággal szolgál.
Szondi György, az angliai Leeds Business School docense, nemzetközi PR-szakertő
Hogyan segíti a public relations elmélete az eredményes gyakorlatot, és képes-e a praktikum megtermékenyítő módon visszahatni mindarra, amit a teoretikusok megfogalmaznak? Ezek a nehezen megválaszolható kérdések újból és újból felvetődnek bennünk, ha Sandra Oliver könyvét a kezünkbe vesszük. De a választ nem nekünk kell megadnunk, hiszen a szerző biztosítja helyettünk. Teszi mindezt, ha kell, modellek felállításával, de ha éppen az szükséges, példák felsorolásával és bemutatásával, és ami legalább ilyen fontos: olvasmányosan. Éppen ezért jó szívvel tudom ajánlani a könyvet diákoknak, menedzser tanoncoknak és menedzsereknek.
Marinovich Endre, a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Főiskolai Karának főiskolai tanára, az első hazai, tudományos igényű PR-dolgozat szerzője
A kötet alkotószerkesztője:
Nyárády Gáborné intézetvezető főiskolai tanár, BGF-KKFK (Kommunikáció és Média Intézet)